route naar Toscane
- Knaus 450 Kevin
- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 22 apr 2014 20:45
route naar Toscane
Net als vorig jaar hebben we dit jaar weer een reis gepland naar Toscane.
Dit zijn de reisgegevens.
Route vanaf Den Bosch tot Toscane, afstand 1350 km, over Duitsland en Zwitserland.
Reisgezelschap 2 volwassenen en 1 kind van (dan net) 6.
Max. reistijd 2 dagen heen en 2 dagen terug.
Reistijd: hoogseizoen/ bouwvak
Vorig jaar (voor het eerst op vakantie met de caravan) zijn we om 03.00 uur van huis vertrokken.
Op zondagochtend, zodat ik op zondag door Duitsland rij, zodat we geen last hadden van vrachtauto's op de weg.
Rond 15.00 uur reden we met ca 20 min vertraging/ file door de Gothardtunnel, om rond 16.00 uur aan te komen om een camping, 50 km ten zuiden van de tunnel (ca. 900 km van huis).
De volgende dag zijn we rond 8.00 uur vertrokken en kwamen we rond 15.00 uur aan op de camping.
Op zich prima, maar die eerste dag is best lang.
En mijn vrouw kan niet goed slapen in de auto. Dus die was vrij moe na die lange trip en viel zo ongeveer meteen na het eten in slaap.
Maar die kleine meid van ons was natuurlijk springlevend en blij dat ze eindelijk uit die auto mocht.
Dus die moest en verdiende wel wat aandacht.
Heb ik dus op me genomen, maar dat moet mijn inziens dit jaar wat anders.
Nu kan ik natuurlijk eerder stoppen (denk dat dat ook de enige oplossing is), maar ben een beetje bang dat ik dan de volgende ochtend in een file sta voor die fijne tunnel.
Want als ik op een camping ca. 100 km voor de tunnel stop en op maandagochtend rond 7.00 uur vertrek, dan ben ik dus tussen 8.00 en 8.30 uur bij de tunnel.
Lijkt me midden in de spits.
Of zijn er mensen met andere ervaringen?
Het beste zou zijn om de tunnel rond 6.00 uur te passeren, maar dat lijkt me niet gemakkelijk realiseerbaar.
Of ik zou in de nacht moeten rijden, maar dan komen we allebei brak aan en hebben we te maken met een kleine meid die een verse nieuwe dag voor zich heeft. Hoe los je dat dan weer op.
Alle tips / ervaringen zijn welkom.
Dit zijn de reisgegevens.
Route vanaf Den Bosch tot Toscane, afstand 1350 km, over Duitsland en Zwitserland.
Reisgezelschap 2 volwassenen en 1 kind van (dan net) 6.
Max. reistijd 2 dagen heen en 2 dagen terug.
Reistijd: hoogseizoen/ bouwvak
Vorig jaar (voor het eerst op vakantie met de caravan) zijn we om 03.00 uur van huis vertrokken.
Op zondagochtend, zodat ik op zondag door Duitsland rij, zodat we geen last hadden van vrachtauto's op de weg.
Rond 15.00 uur reden we met ca 20 min vertraging/ file door de Gothardtunnel, om rond 16.00 uur aan te komen om een camping, 50 km ten zuiden van de tunnel (ca. 900 km van huis).
De volgende dag zijn we rond 8.00 uur vertrokken en kwamen we rond 15.00 uur aan op de camping.
Op zich prima, maar die eerste dag is best lang.
En mijn vrouw kan niet goed slapen in de auto. Dus die was vrij moe na die lange trip en viel zo ongeveer meteen na het eten in slaap.
Maar die kleine meid van ons was natuurlijk springlevend en blij dat ze eindelijk uit die auto mocht.
Dus die moest en verdiende wel wat aandacht.
Heb ik dus op me genomen, maar dat moet mijn inziens dit jaar wat anders.
Nu kan ik natuurlijk eerder stoppen (denk dat dat ook de enige oplossing is), maar ben een beetje bang dat ik dan de volgende ochtend in een file sta voor die fijne tunnel.
Want als ik op een camping ca. 100 km voor de tunnel stop en op maandagochtend rond 7.00 uur vertrek, dan ben ik dus tussen 8.00 en 8.30 uur bij de tunnel.
Lijkt me midden in de spits.
Of zijn er mensen met andere ervaringen?
Het beste zou zijn om de tunnel rond 6.00 uur te passeren, maar dat lijkt me niet gemakkelijk realiseerbaar.
Of ik zou in de nacht moeten rijden, maar dan komen we allebei brak aan en hebben we te maken met een kleine meid die een verse nieuwe dag voor zich heeft. Hoe los je dat dan weer op.
Alle tips / ervaringen zijn welkom.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: route naar Toscane
RE.gif
In het hoogseizoen zijn files naar het Zuiden eigenlijk onvermijdbaar tenzij je vroeg vertrekt.
Het belangrijkste advies wat ik je kan geven: luister naar je lichaam.
20 minuten vertraging voor de Gothardtunnel valt in zekere zin nog mee, met een beetje pech sta je er langer.
In het hoogseizoen zijn files naar het Zuiden eigenlijk onvermijdbaar tenzij je vroeg vertrekt.
Het belangrijkste advies wat ik je kan geven: luister naar je lichaam.
20 minuten vertraging voor de Gothardtunnel valt in zekere zin nog mee, met een beetje pech sta je er langer.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
Knaus 450 Kevin schreef: Of zijn er mensen met andere ervaringen?
Het beste zou zijn om de tunnel rond 6.00 uur te passeren, maar dat lijkt me niet gemakkelijk realiseerbaar.
Of ik zou in de nacht moeten rijden, maar dan komen we allebei brak aan en hebben we te maken met een kleine meid die een verse nieuwe dag voor zich heeft. Hoe los je dat dan weer op.
Alle tips / ervaringen zijn welkom.
Je zou ook op je gemak op zaterdag ochtend na de koffie kunnen vertrekken,zoek ver voordat je bij de tunnel komt een camping en vertrek op zondag niet te vroeg,zodat je na de middag bij die tunnel aankomt.
Of ;doe t zoals mijn buurman: die vertrekt zaterdag heel vroeg en staat vroeg in de middag op een camping ,net voor de Zwitserse grens bij Basel.
Daar gaat ie dan zondagochtend ,zodra de slagboom open gaat weer rijden en staat,volgens eigen zeggen,nooit in de file voor de Gotthard.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
Effe O.T. maar als beroepschauffeur wil ik hier even op reageren :Knaus 450 Kevin schreef:Op zondagochtend, zodat ik op zondag door Duitsland rij, zodat we geen last hadden van vrachtauto's op de weg.
Het is een misvatting dat je "last hebt"van vrachtwagens op doordeweekse dagen.
Het is door de week het "beroepsverkeer"dat de drukte veroorzaakt,vrachtverkeer maakt daar deel van uit,evenals de vertegenwoordiger ,de snelbus,de schoolbus,de aannemer met zijn kar spullen , de onderhouds monteur in zijn busje en de grijze golf die op vakantie kunnen wanneer ze willen en ook moeders die even over de snelweg van de ene naar de andere uitrit gaat om naar haar vriendin te rijden.
Rond de grote steden zoals Rotterdam,Amsterdan,Parijs of Milaan staat t verkeer t hele jaar vast,behalve in de vakantie tijd als er alléén maar vrachtverkeer op de weg zit,dat rijdt allemaal soepel door.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
OP maandagochtend sta je daar niet in de spits,althans niet met auto en caravan.Knaus 450 Kevin schreef: Want als ik op een camping ca. 100 km voor de tunnel stop en op maandagochtend rond 7.00 uur vertrek, dan ben ik dus tussen 8.00 en 8.30 uur bij de tunnel.
Lijkt me midden in de spits.
De spits voor t toeristenverkeer begint vrijdag in de late namiddag ,zaterdag ochtend heel vroeg en duurt de hele dag als je pech hebt .
Afhankelijk van de vakantie uittochten in Duitsland,Frankrijk en Zwitserland zelf.
Maandag ochtend is iedereen al op zijn bestemming,
Als je om 9 uur de Gotthard door bent is dat perfect,je bent dan zo rond 10.30 aan de grens in Chiasso en voor t middaguur de drukte van Milaan voorbij,hoewel dat in de vakantie tijd ook wel meevalt daar.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route naar Toscane
Ik hoor de term 'zondags-rijder' eigenlijk niet meer: dat was dat er op zondag mensen de weg op gingen die door de weeks op de fiets zaten en zondag's een tourtochtje met de familie gingen maken. Met een 'ongepaste snelheid' en dito weggedrag.
Ik zie dat ongepaste weggedrag nu op vooral zaterdag. Mensen die woon-werk (of beroeps) verkeer gewend zijn en dan op zaterdag snel-snel-snel overal naar toe racen. Club voor de kinderen, de boodschappen, de woon-mall, familie etc etc.
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar zit voor mijn beroep 'nogal eens' in de auto.
Ik ben heel blij als er vrachtauto's op de weg rijden.
Okee, ze rijden soms wel eens dicht op elkaar maar anders wordt het gaatje toch wel gevuld door de invoegende personenauto's, die gelijk weer doorschuiven.
Het van rijbaan wisselen is gevaarlijker dan 'in de stoet meerijden'.
Ik rij heel graag en bijna altijd tussen de vrachtauto's mee (zeker met de caravan op de haak).
Zij hebben veel meer ervaring en vooral verkeersinzicht.
Hun rijgedrag is echt veel beter dan het gekrioel van personenauto's die denken 20 seconden te winnen op een woon-werkrit van een half uur.
Ik reed vroeger met de kinderen ook 'snachts (beroepsmatig gewend al bijna 40 jaar).
Het 'brak aankomen' is voor mij anders dan voor familieleden die het niet gewend zijn; ook al zijn ze nog zo opgewonden van/voor de vakantie.
Ik begrijp best wel dat je maar 3 weken vakantie hebt (heel veel wereldbewoners hebben nooit of juist 'altijd vakantie'; sorry beetje erg wrang)
Waarom zou men niet gewoon 4 dagen rijden naar Toscane?
En 4 dagen terug?
Je levert slechts 4 dagen in en van je verblijf in Toscane en je hebt onderweg veel meer meegemaakt en genoten; je hebt toch een caravan en geen tent?
De Gothard was vorig jaar 2 keer mazzel.
Naar zuid omstreeks 16.00 uur geen file (zondag dacht ik)
Naar noord omstreeks 11.00 uur geen file (doordeweeks zeker weten).
Wij doen er ook tenminste 4 dagen over en willen niet 'snachts rijden omdat we dan niets zien van die mooie wereld.
Zelfde geldt voor Pyreneën etc.
Er was ooit een term voor de binnenvaart: "vervoer over water, de juiste weg". (is het nog steeds trouwens)
Maar dat durf ik niet meer te beweren met die verschrikkelijke huidige mensenvlucht/smokkelaars routes.
Ik zie dat ongepaste weggedrag nu op vooral zaterdag. Mensen die woon-werk (of beroeps) verkeer gewend zijn en dan op zaterdag snel-snel-snel overal naar toe racen. Club voor de kinderen, de boodschappen, de woon-mall, familie etc etc.
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar zit voor mijn beroep 'nogal eens' in de auto.
Ik ben heel blij als er vrachtauto's op de weg rijden.
Okee, ze rijden soms wel eens dicht op elkaar maar anders wordt het gaatje toch wel gevuld door de invoegende personenauto's, die gelijk weer doorschuiven.
Het van rijbaan wisselen is gevaarlijker dan 'in de stoet meerijden'.
Ik rij heel graag en bijna altijd tussen de vrachtauto's mee (zeker met de caravan op de haak).
Zij hebben veel meer ervaring en vooral verkeersinzicht.
Hun rijgedrag is echt veel beter dan het gekrioel van personenauto's die denken 20 seconden te winnen op een woon-werkrit van een half uur.
Ik reed vroeger met de kinderen ook 'snachts (beroepsmatig gewend al bijna 40 jaar).
Het 'brak aankomen' is voor mij anders dan voor familieleden die het niet gewend zijn; ook al zijn ze nog zo opgewonden van/voor de vakantie.
Ik begrijp best wel dat je maar 3 weken vakantie hebt (heel veel wereldbewoners hebben nooit of juist 'altijd vakantie'; sorry beetje erg wrang)
Waarom zou men niet gewoon 4 dagen rijden naar Toscane?
En 4 dagen terug?
Je levert slechts 4 dagen in en van je verblijf in Toscane en je hebt onderweg veel meer meegemaakt en genoten; je hebt toch een caravan en geen tent?
De Gothard was vorig jaar 2 keer mazzel.
Naar zuid omstreeks 16.00 uur geen file (zondag dacht ik)
Naar noord omstreeks 11.00 uur geen file (doordeweeks zeker weten).
Wij doen er ook tenminste 4 dagen over en willen niet 'snachts rijden omdat we dan niets zien van die mooie wereld.
Zelfde geldt voor Pyreneën etc.
Er was ooit een term voor de binnenvaart: "vervoer over water, de juiste weg". (is het nog steeds trouwens)
Maar dat durf ik niet meer te beweren met die verschrikkelijke huidige mensenvlucht/smokkelaars routes.
Re: route naar Toscane
Ben zelf internationaal chauffeur, als t file rijden is met stukjes waarbij t tussendoor redelijk loopt, dan ben ik gelijk tussen die stoet vrachtwagens uit!Mees schreef: Ik rij heel graag en bijna altijd tussen de vrachtauto's mee (zeker met de caravan op de haak).
Zij hebben veel meer ervaring en vooral verkeersinzicht.
Hun rijgedrag is echt veel beter dan het gekrioel van personenauto's die denken 20 seconden te winnen op een woon-werkrit van een half uur.
Je mag ervan uit gaan dat niemand bewust achterop rijdt! Maar als t er 1 is met 44t TMM [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
- Knaus 450 Kevin
- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 22 apr 2014 20:45
Re: route naar Toscane
eurotrotter schreef:OP maandagochtend sta je daar niet in de spits,althans niet met auto en caravan.Knaus 450 Kevin schreef: Want als ik op een camping ca. 100 km voor de tunnel stop en op maandagochtend rond 7.00 uur vertrek, dan ben ik dus tussen 8.00 en 8.30 uur bij de tunnel.
Lijkt me midden in de spits.
De spits voor t toeristenverkeer begint vrijdag in de late namiddag ,zaterdag ochtend heel vroeg en duurt de hele dag als je pech hebt .
Afhankelijk van de vakantie uittochten in Duitsland,Frankrijk en Zwitserland zelf.
Maandag ochtend is iedereen al op zijn bestemming,
Als je om 9 uur de Gotthard door bent is dat perfect,je bent dan zo rond 10.30 aan de grens in Chiasso en voor t middaguur de drukte van Milaan voorbij,hoewel dat in de vakantie tijd ook wel meevalt daar.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb geen hekel aan vrachtwagens of diens bestuurders.
Zit zelf ook veel op de weg en over het algemeen zijn het de betere chauffeurs.
Maar ze tellen wel als 3 eenheden in de tunnel en dus hoe meer vrachtauto's, hoe eerder de tunnel 'vol' is.
Op zich misschien nog wel een idee.
Op zondag vroeg weg, doorrijden tot minimaal Basel of iets er voorbij (ben ik tenminste over de helft).
Misschien iemand een goede tip voor een overnachtingscamping? (zullen wel al 100 topics over gaan, maar ja, vraag komt nu in me op, dus stel hem toch ff).
en dan maandag ochtend weer verder en zo rond 9.00 uur in de ochtend aankomen bij de tunnel.
Zijn er meer mensen met ervaring bij de Gothard tunnel. op maandag rond 9.00 uur in de bouwvak?
We vertrekken het weekend voor het eerste weekend van augustus. Dus druk ja, maar in augustus krijgt de heel Europa vakantie en dan is het dus een gitzwart weekend....
Dan zit deze jongen dus niet op de weg....
Re: route naar Toscane
De tunnel is wel eerder vol met vrachtwagens maar ook weer eerder leeg, het is niet leuk om in de file te staan maar wat is nu 2 uurtjes op de gehele vakantie.
gr
Bas
gr
Bas
Ford C-Max 1.6 Ecoboost 150 Pk 240Nm met Swift Toscane 490/2
Re: route naar Toscane
@JAJB,
Je zal vast wel gelijk hebben
en ik snap dat als je als beroeps-chauffeur bijna altijd rechts tussen de vrachtauto's moet blijven, je blij bent dat je wat anders mag/kan.
44 ton is niet leuk, 10 ton ook al niet en 3 ton van de doorsnee vakantie-combi ook niet. Elke deuk vind ik trouwens niet leuk.
Maarre, ik heb het idee dat er (verhoudingsgewijs) minder ongelukken gebeuren met kop-staart aanrijdingen en zeker waarbij vrachtwagens betrokken zijn.
En ik weet (bijna) zeker dat de meeste ongelukken gebeuren met het wisselen van rijstroken.
Ik heb gewoon veel meer vertrouwen in de beroepschauffeur dan in de vakantieganger, als er een ongeluk dreigt te ontstaan en er gereageerd moet worden.
'kRij voor 99% defensief
en heel graag over de bergpassen; veel minder verkeer ook daar en wat daar rijdt is veel bewuster bezig (en haalt zelden in).
Je zal vast wel gelijk hebben
en ik snap dat als je als beroeps-chauffeur bijna altijd rechts tussen de vrachtauto's moet blijven, je blij bent dat je wat anders mag/kan.
44 ton is niet leuk, 10 ton ook al niet en 3 ton van de doorsnee vakantie-combi ook niet. Elke deuk vind ik trouwens niet leuk.
Maarre, ik heb het idee dat er (verhoudingsgewijs) minder ongelukken gebeuren met kop-staart aanrijdingen en zeker waarbij vrachtwagens betrokken zijn.
En ik weet (bijna) zeker dat de meeste ongelukken gebeuren met het wisselen van rijstroken.
Ik heb gewoon veel meer vertrouwen in de beroepschauffeur dan in de vakantieganger, als er een ongeluk dreigt te ontstaan en er gereageerd moet worden.
'kRij voor 99% defensief
en heel graag over de bergpassen; veel minder verkeer ook daar en wat daar rijdt is veel bewuster bezig (en haalt zelden in).
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
Das een heel goed idee,zo rij je gewoon achter alle files aan.Knaus 450 Kevin schreef: Op zich misschien nog wel een idee.
Op zondag vroeg weg, doorrijden tot minimaal Basel of iets er voorbij (ben ik tenminste over de helft).
Misschien iemand een goede tip voor een overnachtingscamping? (zullen wel al 100 topics over gaan, maar ja, vraag komt nu in me op, dus stel hem toch ff).
en dan maandag ochtend weer verder en zo rond 9.00 uur in de ochtend aankomen bij de tunnel.
Overigens,wat is je bestemming in Toscana ?
Overnachtingscampings kan ik je 1,2,3,niet geven,maar op de sites van ANWB en ACSI zijn er op de route tussen Basel en de Gotthard tunnel verscheidenen te vinden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
UItzonderingen bevestigen de regel,helaas ,,,,,soms gaat t fout,zoals vorige week op de A61 bij Boppart.Mees schreef: Maarre, ik heb het idee dat er (verhoudingsgewijs) minder ongelukken gebeuren met kop-staart aanrijdingen en zeker waarbij vrachtwagens betrokken zijn.
http://www.abendzeitung-muenchen.de/gal ... 7e785.html
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route naar Toscane
Overnachtingscamping (klein) net ten zuiden van de Gothardtunnel (en pas als die weer bij de snelweg komt) in het dorpje Faido.
Verse broodjes & winkeltje / restaurantje, schoon sanitair, klein zwembad, schitterend uitzicht.
Ik zou hier zo voor de omgeving dagenlang kunnen blijven; en dat zeg ik niet vaak.
Verse broodjes & winkeltje / restaurantje, schoon sanitair, klein zwembad, schitterend uitzicht.
Ik zou hier zo voor de omgeving dagenlang kunnen blijven; en dat zeg ik niet vaak.
- Knaus 450 Kevin
- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 22 apr 2014 20:45
Re: route naar Toscane
Camping bij Faido hebben we vorig jaar ook aangedaan. Is ca 50 km na de tunnel (gezien vanuit NL). Prima camping. Tip : volg niet de weg op de camping meteen rechtsaf. Dan rij je je zo ongeveer vast. Nadat ik dat had gedaan, op aanwijzing van de eigenaresse, zag ik nadien dat als je vanaf de ingang rechtdoor rijdt, je 10 meter verder ook rechtsaf kan, maar dan rij je over een groot grasveld, ruimte zat dus.
Net als vorig jaar gaat de reis naar camping La Capanne nabij Cecina in Toscane.
Wat mij betreft een top camping.
Net als vorig jaar gaat de reis naar camping La Capanne nabij Cecina in Toscane.
Wat mij betreft een top camping.
Re: route naar Toscane
Wij reden vroeger ook via Zwitserland maar via Oostenrijk vinden we rustiger rijden en mínder files.
Re: route naar Toscane
Wij hebben ook weleens overnacht net voor de tunnel en zijn toen maandagochtend door de tunnel gegaan (midden Juli) om 08.30uur, 0 minuten vertraging!
Ik moet wel zeggen dat begin augustus misschien net wat drukker nog is op de weg (aangezien veel Duitsers dan ook vrij hebben), maar dan maakt het niet uit of je zondagmiddag door de tunnel gaat of maandagochtend.
De tip om zaterdag misschien al een stuk te rijden zou ik niet aanbevelen...zaterdags is druk op de weg (erg veel vakantieverkeer) en zondags is het in het zuiden op de weg ook nog druk. Dus gewoon lekker vertrekken op zondagmorgen en dan kijk je of je voor of misschien toch na de tunnel overnacht...maakt qua drukte niet veel uit!
Wij vertrekken zelf liever om 06.00/07.00uur, je bent dan meer uitgerust en je kunt de reis een stuk gemakkelijker volhouden is onze ervaring....maar dat is uiteraard voor iedereen anders.
Ik moet wel zeggen dat begin augustus misschien net wat drukker nog is op de weg (aangezien veel Duitsers dan ook vrij hebben), maar dan maakt het niet uit of je zondagmiddag door de tunnel gaat of maandagochtend.
De tip om zaterdag misschien al een stuk te rijden zou ik niet aanbevelen...zaterdags is druk op de weg (erg veel vakantieverkeer) en zondags is het in het zuiden op de weg ook nog druk. Dus gewoon lekker vertrekken op zondagmorgen en dan kijk je of je voor of misschien toch na de tunnel overnacht...maakt qua drukte niet veel uit!
Wij vertrekken zelf liever om 06.00/07.00uur, je bent dan meer uitgerust en je kunt de reis een stuk gemakkelijker volhouden is onze ervaring....maar dat is uiteraard voor iedereen anders.
Re: route naar Toscane
ik zag staan route naar toscane
wij willen volgend jaar richting toscane maar willen onderweg wel een overnachting op een camping doen
wie heeft er een goede tip voor een camping
wij willen op een vrijdag ochtend aanrijden zo rond 05.00 en dan ongeveer 900 km rijden en resterende stuk op zaterdag
wie heeft er een goede tip
we weten niet welke route maar zal wel de snelste route zijn dus snelweg
mvg
twannie
wij willen volgend jaar richting toscane maar willen onderweg wel een overnachting op een camping doen
wie heeft er een goede tip voor een camping
wij willen op een vrijdag ochtend aanrijden zo rond 05.00 en dan ongeveer 900 km rijden en resterende stuk op zaterdag
wie heeft er een goede tip
we weten niet welke route maar zal wel de snelste route zijn dus snelweg
mvg
twannie
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
Ligt er maar net aan van waar je vertrekt en in welke periode
,Utrecht-Gotthard tunnel is ongeveer 900 km,ga je via Munchen-Oostenrijk naar Toscane zul je met 900 km tot Rosenheim ( Kufstein) komen.
Ligt er ook aan waar in Toscane je reisdoel is.
Met 900m km /dag ben je wel flink bezig,vooral als je op vrijdag gaat rijden zal t erg druk met beroepsverkeer zijn,en op zaterdag t risico van lange files voor de Gotthard tunnel of de tolhokjes aan de Brennerpass.
,Utrecht-Gotthard tunnel is ongeveer 900 km,ga je via Munchen-Oostenrijk naar Toscane zul je met 900 km tot Rosenheim ( Kufstein) komen.
Ligt er ook aan waar in Toscane je reisdoel is.
Met 900m km /dag ben je wel flink bezig,vooral als je op vrijdag gaat rijden zal t erg druk met beroepsverkeer zijn,en op zaterdag t risico van lange files voor de Gotthard tunnel of de tolhokjes aan de Brennerpass.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route naar Toscane
wij hebben goede ervaring met op vrijdag rijden en 900 km is echt geen enkel probleem hoor hebben tot nu toe altijd goed door kunnen rijden maar gaan nu dus richting toscane
wel wat campings gezien maar nog niets geboekt is pas voor volgens jaar zomer vakantie
maar wil graag nu al wat info bv over een camping voor onderweg
ik dacht zelf te rijden tot voor de gotthard en dan morgens vroeg de gotthard door dus als iemand leuke camping weet voor 1 nacht
wij komen uit veldhoven dus zijn met 45 minuten bij venlo de grens over
gr
wel wat campings gezien maar nog niets geboekt is pas voor volgens jaar zomer vakantie
maar wil graag nu al wat info bv over een camping voor onderweg
ik dacht zelf te rijden tot voor de gotthard en dan morgens vroeg de gotthard door dus als iemand leuke camping weet voor 1 nacht
wij komen uit veldhoven dus zijn met 45 minuten bij venlo de grens over
gr
Re: route naar Toscane
Wij zijn zowel in voor- als najaar via Zwitserland naar Toscane en Cote d'Azur gereden. De Zwitserse ANWB heeft vóór en ná de tunnel een serie campings die goed zijn uitgerust en een interressant Stop & Go tarief hanteren. Wanneer je ná 18:00 uur aankomt en vóór 09:00 uur vertrekt betaal je CHF 25,00 voor een staanplaats met stroom en 2 personen én WiFi. Zoek op TCS camping en je vindt er eenheden serie op de route.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route naar Toscane
Als je in t hoogseizoen gaat zou ik je toch t advies willen geven om s avonds/s middags door de tunnel te gaan( luister naar de verkeersinfo,dan kun je altijd nog over de pass uitwijken) en daar n camping te zoeken.Twannie schreef: maar wil graag nu al wat info bv over een camping voor onderweg
ik dacht zelf te rijden tot voor de gotthard en dan morgens vroeg de gotthard door dus als iemand leuke camping weet voor 1 nacht
wij komen uit veldhoven dus zijn met 45 minuten bij venlo de grens over
gr
DE drukte voor de Gotthard onwikkeld zich al in een zeer vroeg stadium,in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Je hebt niet alleen met Nederlanders te maken die weg gaan ,maar ook Duitsers,Zwitsers en Fransen vertrekken dan.
Campings zijn er verschillende in Ticino,Faido schijnt erg goed te zijn.
http://campinggotthard.jimdo.com/
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route naar Toscane
Faido is inderdaad goed, klein, met restaurantje en vers brood en meer, zwembadje, zeer schoon eenvoudig sanitair, makkelijk aan te rijden vanaf de snelweg,
schitterende omgeving, dorpje in 10 minuten lopen
en vooral: heel vriendelijke mensen daar!
Andermatt halverwege de pas ook geweest
maar dat is van een andere orde: kale vlakte, toiletten wel schoon maar raar ingedeeld onder skilift
en grote kans op vertoeven in een wolk (nat)
Mensen in het dorp 'poep'...
schitterende omgeving, dorpje in 10 minuten lopen
en vooral: heel vriendelijke mensen daar!
Andermatt halverwege de pas ook geweest
maar dat is van een andere orde: kale vlakte, toiletten wel schoon maar raar ingedeeld onder skilift
en grote kans op vertoeven in een wolk (nat)
Mensen in het dorp 'poep'...
Re: route naar Toscane
Wij hebben al meerdere malen zowel op heen als op terugreis overnacht op camping Sempach aan de Sempachersee. Net ten noorden van Luzern een uur rijden van de Gotthardtunnel. Mooie camping met prachtig sanitair. Je kunt er 's morgens om 7 uur vertrekken.
Valt onder de eerder genoemde TSC campings. Mijn vraag is of je anwb lidmaatschap voldoende is om voor dit speciale tarief te overnachten. Wij hebben altijd een hoger tarief betaald. Een volgende keer toch maar eens vragen bij de receptie.
En dan ben ik natuurlijk benieuwd hoe de reis voor knaus 450 kevin is verlopen.
Groetjes Martine.
Valt onder de eerder genoemde TSC campings. Mijn vraag is of je anwb lidmaatschap voldoende is om voor dit speciale tarief te overnachten. Wij hebben altijd een hoger tarief betaald. Een volgende keer toch maar eens vragen bij de receptie.
En dan ben ik natuurlijk benieuwd hoe de reis voor knaus 450 kevin is verlopen.
Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012
Re: route naar Toscane
de mooiste route naar toscane zonder file (zelf heel vaak gereden beroepsmatig) via belgie Ardennen dan Frankrijk Metz-Nancy dan Epinal dan Vesoul dan Besancon dan Pontalier dan via Vallorbe Zwitserland in dan rond het meer van Genève ( Lausanne) Montreux Martigny naar Brig daar de Simplon pas over richting Domodossala Milano gehele traject is overigens (op Zwitserland na) TOLVRIJ , en het is 1 van de mooiste routes vind ik zelf. de pas is voor de caravan ruim zat vrachtauto's rijden er ook zei het niet veel afdaling aan de italiaanse kant 19 kilometer lang 10% wel kun je overal stoppen en koffie drinken of van het uitzicht genieten voor meer info stuur maar een pb tje
Re: route naar Toscane
Deze route heb ik meerdere malen met een vrachtauto gereden.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe