Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
cev

Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door cev » do 15 mar 2012 08:20

Ik ontvang graag wat info over de route die we komende zomer gaan rijden, vertrek 16 juli. Allereerst gaan we 4 nachten naar Ticino Zwitserland. Ik neem aan dat jullie dit ook via Duitsland ( Koblenz, Heidelberg etc). zouden rijden. Maar welke doorgang richting Ticino adviseren jullie? Gothardpas of tunnel? Vanuit Ticino zal de reis verder gaan naar Roquebrune, zuid Frankrijk. Mijn eigen plan was om dit via Italie (Savona) te doen, of zijn er beter/mooiere routes. Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.

Groetjes Cev

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door JanP » do 15 mar 2012 09:26

Hallo

Ik zou als ik via Zwitserland naar zuid-frankrijk ga, voor de Gothardtunnel gaan/Ticino/grens Chiasso/Milano/A21 Cremona/Piacenza/Tortona/A7 Genova/A10 langs de kust heel goed om te rijden mooie uitzichten richting Albenga/San Remo/Grens Ventimiglia/Monaco/Nice/(maar deze route is wel heel veel omrijden)deze route heb ik met de vrachtwagen wekelijks gereden, ook de N 1 Autostradala langs de kust vanaf Genova naar Ventimiglia heb ik vaak gereden is ook heel mooi, maar ja als je van opschieten houd dan moet je daar niet rijden.

Een HOBBYist.
caravan.gif A I camp.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door Kees_S » za 7 apr 2012 11:15

RE.gif
... helemaal mee eens.
Alternatief:
Via Geneve weer Frankrijk binnenrijden.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door eurotrotter » ma 9 apr 2012 22:42

Als u toch al in de Ticino zit kunt u het beste de grensovergang Chiasso nemen en zo via Milaan de A7 nemen richting Genova.
Ik zou echter wel,voorbij Tortona de A 26 nemen richting Savona,(Daar staat Savona en Ventimiglia al aangegeven),u laat dan Genova links liggen en komt ten westen van deze stad weer op de kustweg A 10.
DE A 7 is een heel stuk voor de stad Genova al een bochtige,zeer drukke,stads autoweg,met veel op en afritten,als u via de A26 gaat u dit stuk vermijden.
Eenmaal op de A10 via de grens Ventimiglia Frankrijk binnenrijden,
Er zijn nog wel andere mogelijkheden maar dan zult u over bergwegen moeten,zoals vanuit Cuneo de S.S.20 nemen door de tunnel du Tenda en dan via Sospel naar Roquebrun,zeker met een caravan zou ik dit niet aanraden.

Groeten Peter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

cev

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door cev » za 2 jun 2012 08:23

Sorry, wel heel erg laat met het terug reageren.
Bedankt voor de suggesties. Het zal voor mij idd dan de optie Gothardtunnel grens Chiasso en dan de A26 richting Savona worden.Ik heb me dooranderen ook al laten vertellen dat de kustroute Italie-Frankrijk, maar zeker ook rijden door Zwitserland prachtig is. Ik kan niet wachten!

Bedankt allemaal

Gr Cev

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door Micky » za 2 jun 2012 17:50

RE.gif

hou qua reistijd en doel per dag in deze periode rekening met de enorme drukte voor de Gotthard tunnel, dit kan eenvoudig oplopen tot meerdere uren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

cev

Re: Via Zwitserland naar Zuid Frankrijk

Bericht door cev » zo 3 jun 2012 10:01

RE.gif

Is de Gothardpas wat rustiger dan en is deze goed te doen met de caravan?

Gr Cev

Plaats reactie

Terug naar “Routes”