Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Freij001

Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Freij001 » wo 20 jan 2010 10:39

Hoe kun je het beste rijden naar Annecy met caravan vanuit Oost Nederland (Almelo)
De routeplanner geeft aan via Duitsland en Zwitserland, doch via Luxemburg en Frankrijk het ook niet erg om is.
Je betaald via Frankrijk meer tol, via Zwitserland echter een vignet voor de auto en één voor de caravan.

Mij gaat het om wat het prettigst rijden is in eerste instantie, echter ook meewegen dat als je op bestemming bent je wellicht ook uitstapjes wil maken naar Geneve en/of Lausanne (Zwitserland), heb je hier dan een vignet voor nodig of valt dit vanuit Annecy ook goed te doen via de 'gewone' wegen....??

Wie kan mij tussen overnachtingscampings aanbevelen, geloof ongeveer de eerste dag zo'n 600 km te gaan rijden en de tweede dag aan te komen op de camping europa. Heeft iemand ook toevallig een plattegrond van deze camping met de plaatsnummers erop...??

Ik hoop goede reacties te mogen ontvangen met name over wat het beste te doen is met rijden, evenals aanbevelingen van tussen overnachtings campings.

Alvast bedankt!

Wijna_I

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Wijna_I » wo 20 jan 2010 13:22

Hoi, hoi,

Na een keer of 30 in Annecy te zijn geweest, mag ik wel een echte kenner genoemd worden, maar veel is afhankelijk van waar je woont. Ik zie nu dat je in Almelo woont.

Wij wonen onder in Zuid Holland en gaan via Antwerpen, Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon, Dole, Bourg en Bresse, Nantua, Frangy, Annecy. Ik kan me voorstellen dat het vanaf Almelo makkelijker gaat door Duitsland en dan naar beneden.

Ik weet natuurlijk nu niet waar jij op 600 km zit, maar als je via Luxemburg, Metz, Nancy gaat kan je altijd camperen in Langres. Iets verder van de tolweg (20 km) maar erg mooi en prettig.

Eigenlijk maken we nooit een uitstapje naar Geneve of Lausanne. Vooral omdat er rond het meer van Annecy zo ontzettend veel te doen en te zien is.

Mocht je nog meer willen weten over de weg er naar toe, of het verblijf daar, vraag maar raak.

Groetjes,
Inge
Laatst gewijzigd door Wijna_I op wo 20 jan 2010 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

WL

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door WL » wo 20 jan 2010 15:53

Wat betreft de uitstapjes vanuit Annecy: je kunt Zwitserland prima bereiken via de secundaire weg.
Het vignet heb je nodig om in Zwitserland de snelweg te mogen gebruiken. Wil je naar Lausanne dan is dat echt een heel stuk sneller.
Zou je b.v. secundair via de zuidkant van het meer van Geneve rijden dan ben je best een behoorlijke tijd aan het rijden voor je op je bestemming bent. Prima voor de een, maar vervelend voor de ander.
Probeer eens om op je TomTom of Garmin, als je die hebt, wat routes Annecy-Lausanne te simuleren en de rijtijd te bekijken. Dan weet je waar je aan toe bent.

Tussenstops kun je prima maken ter hoogte van de Vogezen, liefst aan de zuidkant. Dan heb je een mooie reistijd voor de volgende etappe. Misschien wat meer aan de noordkant als de reistijd vanuit je woonplaats te lang is. Met name aan de oostkant (dus aansluitend op reizen via Duitsland) daarvan zitten allerlei erg mooie stadjes die leuk zijn een of twee dagen tussendoor. Meer dan genoeg campings.

Wat betreft tolweg Frankrijk of Vignet: ik rij zo veel mogelijk secundair, maar door een foute keuze in een tussen bestemming zaten we vanuit de Vogezen al erg op de route door Zwitserland. Ik had geen zin om terug te rijden, maar zag dat de route secundair door Zwitserland echt heel erg veel tijd extra ging kosten. Toen toch maar de vignetten genomen en over de snelweg gegaan. Uiteindelijk heeft dat wel een behoorlijke tijdswinst opgeleverd. Vanuit de Vogezen rijdend, hadden we rond 16.00 uur een camping in Rumilly, Savoie, een stuk verder dan Annecy.
O de terugweg dus ook via de Zwitserse snelweg want het vignet geldt voor een heel jaar en tijdens uitstapjes dus ook de snelweg niet meer vermeden.

Wil je toch in Zwitserland niet via de snelweg dan moet je de blauwe borden volgen, 'le paneaux bleus', zoals de douane netjes vertelde. Groene bestemmingen gaan nl. via de snelweg.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Knaapje » wo 20 jan 2010 18:54

Wij hebben jaren geleden op deze camping gestaan.
Ze hadden toen speciale overnachtingsplaatsen waar je aangekoppeld kon blijven staan.
De camping ligt vlakbij de autobahn Freiburg -Basel en pal bij de splitsing naar Frankrijk/Spanje.
Wij zijn destijds via Zwitserland en Geneve naar Annecy gereden.
Moet vanaf Almelo in 1 dag te doen zijn, allemaal grote doorgaande weg tot pal bij de camping.


http://www.camping-gugel.de/willkommen/begruessung.html

Knaapje

Freij001

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Freij001 » za 23 jan 2010 17:37

Allen, Bedankt ik maak erop uit, dat voor mij het beste is om over duitsland en zwitserland te gaan rijden met de caravan en dat de wegen goed te berijden zijn. Dat betekend dus aanschaf van 2 vignetten. Vervolg vraag luidt dan, op marktplaats staan vaak vignetten te koop is dat een tip om te doen of ga je hiermee een tik op je vingers krijgen en is het dus beter gewoon zelf nieuw aan te gaan schaffen bij de ANWB.

Nogmaals allen bedankt voor de reacties.

Als iemand meer weet over de camping europa bij St. Jorioz, laat het me dan vooral weten.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Kingpin1966 » za 23 jan 2010 18:18

Ik zou gewoon je vignetten bij de ANWB kopen, weet je zeker dat ze goed zijn.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door Lambert » zo 24 jan 2010 19:41

Wij hebben de volgende route gereden, deze is grotendeels tolvrij te rijden.
Luxemburg-Metz-Nancy-Epinal (doorgangscamping in Epinal,) dan naar Besancon.
Van Besancon naar via de N83 (1083) langs Arbois ( langs Arbois camping)
Poligny. Na Poligny hebben wij de autoweg 1e TOL genomen naar Bourg en Bresse,A39,
dan Pont ain, richting Nantua, Bellegaarde-Geneve. na Bellegarde N1508 (N508)
naar Annecy. In Annecy de route Albertville volgen.

Goede reis en fijne vakantie.

fred verbij

Re: Hoe rijden met caravan naar Annecy,St Jolioz,camping europa

Bericht door fred verbij » di 15 feb 2011 16:41

wij gaan dit jaar ook naar annecy maar zit nog met een paar vragen want wat is het beste route om de drukte te vermijden over frankrijk of over duitsland we moeten ons op zaterdag 6 augustus melden in annecy dat is nu net de drukke zaterdag
en hoe zit het met de tunnels over frankrijk trekt mij wel maar ik heb geen ervaring met rijden naar annecy.

groeten fred

Plaats reactie

Terug naar “Routes”