Gardameer

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Gardameer

Bericht door Resie » ma 16 jul 2018 21:30

Hallo allemaal,
Dit jaar gaan wij voor het eerst wat verder weg met de caravan.) man, 2 kinderen en ik) Voorgaande jaren nl en Luxemburg. Dit jaar word het de westkant van het gardameer. Omdat wij allebei nogal leken zijn op dit gebied vragen we ons af waar we zoal rekening mee moeten houden. Wat is de beste route, hebben we nog bepaalde vignetten nodig, milieustickers? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. scratch.gif
Bedoeling is dat we in 2 dagen rijden. We vertrekken van zo op maandagnacht.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Gardameer

Bericht door Henny » ma 16 jul 2018 23:00

Ga eens naar de ANWB en haal de ( voor leden) gratis route kaarten. Daar staan ook precies de routes op die alleen voor ervaren berg caravan rijders zijn of die niet geschikt voor caravans zijn ( de bergwegen)
Ook kun je op de site van de Anwb al lezen over allerlei zaken die je bij je moet hebben. Ga je door Zwitserland dan moet je een sticker hebben ( ook voor de caravan)

succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Gardameer

Bericht door JosD » ma 16 jul 2018 23:35

Let op, de westkant (vanaf Riva naar beneden) is smal met een aantal tunneltjes en overhangende rotsen.
Goed te doen maar wel opletten met de hoogte van je caravan.
Als je via de Brenner rijdt zou ik adviseren de A22 af te zakken en via de onderkant van het Gardameer (via Peschiera) naar de westkant te rijden.

Heel veel plezier, prachtig daar blij.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

koning

Re: Gardameer

Bericht door koning » di 17 jul 2018 09:02

RE.gif Inderdaad via de Brenner autosnelweg. Veel plezier.

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 12
Lid geworden op: di 27 sep 2016 08:41

Re: Gardameer

Bericht door ferre » di 17 jul 2018 09:05

ik zou aan die kant van het meer wegblijven met de caravan.sommige tunnels zijn te smal als je een vrachtwagen tegenkomt.de opmerking "goed te doen" is volgens mij te optimistisch.de toeristische kant en de meeste campings zijn aan de andere kant van het meer, tussen Garda en Peschiera del Garda.
als je daar bent rij je met de wagen maar is rond het meer (150 Km.) dan kan je zelf zien.komt nog bij dat als er aan die kant een ongeval gebeurt je uren vast staat omdat je er nergens kan keren.
fijne vakantie
greetz
ferre

nerood

Re: Gardameer

Bericht door nerood » di 17 jul 2018 11:20

Route naar Gardameer: via de A7 in Duitsland en dan via de Fernpass richting Innsbruck.
Dan richting Brennerpas, en het wijst zich vanzelf.

De A7 is een relatief rustige weg en de Fernpass is heel goed te doen met caravan.
Deze pas wordt druk bereden, maar het rijdt meestal wel door.

Als je persé naar de westkant van het Gardameer wilt, ga dan onderlangs, zoals reeds genoteerd in vorige reacties.
Met caravan is dat NIET goed te doen, tenzij je een Eriba Troll of vergelijkbare caravan hebt.

Goede vakantie!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Gardameer

Bericht door Jan van Vijven » di 17 jul 2018 12:17

Soms ben je te bang, als er vrachtauto’s mogen rijden waarom zouden wij daar dan niet kunnen rijden? Wij hebben het hele meer rond gereden en ik kan me niet herinneren dat het ergens te smal was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Re: Gardameer

Bericht door Resie » di 17 jul 2018 12:38

Bedankt voor jullie antwoorden! We gaan ons er eens in verdiepen en een bezoekje aan de ANWB brengen. Camping is nu eenmaal geboekt, dus dat kunnen we niet meer veranderen. Tip om onderlangs te rijden nemen we zeker ter harte. (Mijn man vindt rijden met de caravan toch al geen pretje, dus om het zo aangenaam mogelijk te maken knipoog.gif )

Iemand nog tips voor een leuke overnachtingscamping? Liefst met een zwembad erbij. Wij hebben geen gelegenheid om binnen te zitten in de caravan (vast bed gemaakt en stapelbed) is het dan wijsheid om nog een los luifeltje mee te nemen voor overnachting, of is dat echt onzin?

nerood

Re: Gardameer

Bericht door nerood » di 17 jul 2018 21:00

Langs de A7
Vlakbij de camping (ca 50m) leuk restaurant met heerlijk koud bier... mrgreen.gif
Schone camping incl sanitair en zwembad.
Speciaal doorreis veldje.

Camping Illertissen ****
Dietenheimerstraße 91
89257 Illertissen
Duitsland
GPS: N 48°12'43" E 10°5'16"

Restaurant
Vier Jahreszeiten Restaurant Imhof
Dietenheimer Str. 63, 89257 Illertissen, Duitsland
+49 7303 9059600
https://goo.gl/maps/VdE28YnJ8CF2

Plaats reactie

Terug naar “Routes”