Hoe zoek ik campings bij een route?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door travel » do 16 nov 2017 17:54

Ik heb een probleem met het samenstellen van een route met bijbehorende campings.
Ik weet ongeveer mijn snelheid en de afstand die ik zou willen afleggen.
Ook weet ik de route waarlangs ik zou willen reizen.
Hoe bepaal ik de campings die in de buurt van de af te leggen afstand liggen?
Ik heb Navigon als navigatie. Als ik de coördinaten of het adres van de camping heb dan is er geen probleem.
Ga ik gewoon maar rijden en als ik denk dat het wel welletjes is dan op goed geluk een camping zoeken in de omgeving? Of is er meer te plannen?
Laatst gewijzigd door travel op do 16 nov 2017 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door PD » do 16 nov 2017 18:12

Ik gebruik tegenwoordig de ACSI app op de iPad (werkt ook offline) om een camping te zoeken; dit kan uitstekend via de landkaart van de app waarop de wegen zijn aangegeven. Voorts oriënteer ik me vooraf op de beoogde tussenstops en selecteer dan in die buurt per ca. 50 km een paar campings (ervoor en erna).
Laatst gewijzigd door PD op do 16 nov 2017 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Carnavalswiertz » do 16 nov 2017 18:16

Op mijn volvo navsat kun je selecteren “campings in de buurt”. Je weet dan alleen niet op welke camping je terecht komt maar op doorreis vind ik dat niet zo’n probleem voor een nachtje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door de reiziger » do 16 nov 2017 18:31

Ik tik de gemeente waar ik wil zoeken, of de gemeentes daarrond, in in zoover .
Dan zie je gauw of er een of meerdere campings zijn, welke de reviews zijn, en de link (meestal) naar de site van de camping zelf.
Mijn gps is een garmin, dus ik gebruik op de laptop basecamp. Daar heb ik alle campings ingestoken van ... ik ben even de naam kwijt: iemand die zich bezig houdt met lijsten die makkelijk importeerbaar zijn in gps-systemen. (archie of zoiets, ik zal straks wellicht de link kunnen geven)
Meestal zitten de campings ook op google maps, maar dat is moeilijk zoeken.

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door HanK » do 16 nov 2017 19:01

RE.gif Archie?
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door de reiziger » do 16 nov 2017 20:18


janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door janoniem » do 16 nov 2017 21:25

Wij bepalen thuis allereerst de route richting eindbestemming en de af te leggen afstand per dag. Bij voorkeur arriveren wij op een overnachtingscamping niet later dan 5 uur 's-middags.
Rond de stopplaatsen zoeken we dan in een cirkel van ongeveer 100km naar campings die niet te ver van de route afwijken. De eerder genoemde Acsi app of het ANWB gidsje "Campings onderweg" is daarbij een handig hulpmiddel. Bevalt het bijzonder goed op de eerste stop dan blijven we gewoon nog een dag om al die vertrekkende en aankomende reizigers bezig te zien. Soms krijg je op zo'n camping (bij de afwas) ook goede tips voor een volgende stop.
Wanneer we eenmaal weer rijden bekijken we rond de middag of de geplande afstand, gelet op weersverwachting en verkeersdrukte, nog actueel is. Om de planning bij te stellen kunnen we altijd nog in de TT navigatie een nuttige plaats "camping langs de route" zoeken om vervolgens via de offline Acsi app de beoordeling te bekijken.
Maar wanneer je aangeeft welke route en stop plaatsen je hebt gekozen ontvang je vast en zeker bruikbare adviezen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door travel » do 16 nov 2017 21:31

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de snelle reacties en de goede tips.
Ik zal de ASCI app downloaden voor 2018, want dan heb ik het nodig.
Ik heb inmiddels de Archies app geïnstalleerd op mijn iPad. Het ziet er erg goed uit. Van hieruit kan ik de coördinaten overnemen in Navigon. Dat gaat zeker lukken.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Daphne » do 16 nov 2017 21:35

RE.gif

Houd er rekening mee dat de Archieapp op de iPad een internetverbinding nodig heeft tenzij je kaarten offline hebt.
Wellicht kun je beter Archies campings rechtstreeks in jouw navigatiesysteem zetten. Veel handiger en hoef je niets over te zetten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door janoniem » do 16 nov 2017 21:37

RE.gif RE.gif
Voor een ruimere keus, dus niet alleen de campings met korting in voor- en naseizoen, moet je wel de Europa app gebruiken van ASCI.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Archie » vr 17 nov 2017 01:15

janoniem schreef:RE.gif RE.gif
Voor een ruimere keus, dus niet alleen de campings met korting in voor- en naseizoen, moet je wel de Europa app gebruiken van ASCI.
In de Archiesapp zijn ook de kortingscampings van ACSI te vinden en bovendien zijn er meer dan drie keer zoveel campings in te vinden.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door karelV » vr 17 nov 2017 08:22

Wij plannen de route thuis en de campings onderweg ook met zoals hierboven ook al gemeld het handige boekje "campings onderweg" van KCK. Zoeken dan langs de geplande route een aantal campings op uit het boekje die op de geplande rijafstand liggen van de desbetreffende dag. Op deze manier vinden wij het leuk om te plannen en beginnen de vakantiekriebels al weer te komen mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door ericw » vr 17 nov 2017 08:54

Google maps is ook een optie. Geef "camping" in als zoekopdracht en je ziet alle campings. Zoom vervolgens in op het gebeid waar je denkt uit te komen en dan zie je alle camping in dat gebied inclusief adres. Kan dus ook gewoon op je smartphone.
Hier een voorbeeld rond Bunnik.
google-maps.jpg
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door RDDR » vr 17 nov 2017 09:07

RE.gif

Exact! En de google+ rating. Vaak weinig reviews per camping, maar geeft een eerste indicatie. Bij twijfel zoek ik de gewenste camping daarna nog even op op Zoover / Anwb / Acsi om een beter beeld te krijgen van het soort camping.
En met het afschaffen van roaming in de EU is data verbinding geen probleem meer, dus een offline app biedt inmiddels geen voordeel meer.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door de reiziger » vr 17 nov 2017 18:33

Ik gebruik google maps (en street view) vaak en graag, maar die tip van 'camping' kende ik nog niet.
(bij mij in de buurt geeft hij wel meteen ook alle hotels cadeau; niet erg, maar raar).
Zeer bedankt.

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door dennisb » vr 17 nov 2017 19:54

Vertrouw ook niet teveel op de zoekopdracht "camping" er zijn ook campings die niet opkomen bij de zoekopdracht.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Chris » vr 17 nov 2017 22:01

Mocht je Frankrijk als doel hebben kan je deze site ook gebruiken..
http://www.frankrijkonderweg.nl/

Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Ron » do 22 feb 2018 00:13

Een onderdeel van Archiescampings is de campings langs de snelweg.
http://www.archiescampings.eu/parafoeter/
Dat zijn excel lijsten die je kan uitprinten van jouw route gedeelte.
Je kan daarop heel snel zien wat er in de buurt ligt, zelfs afslag nr.
En uiteraard de snelweg POI voor de verschillende navigatie systemen.
Juist de combinatie van de lijsten en de POI is super makkelijk voor onderweg.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Maarten112
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 3 jun 2016 09:53

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Maarten112 » za 24 feb 2018 17:20

Ik gebruik ook archies, eerst als poi's voor TomTom en tegenwoordig heb ik de betaalde app voor Android (kost 2 euro ofzo, is de moeite niet) sinds we alleen nog maar met Google Maps navigeren.

Archies heeft echt een super uitgebreide en up to date database en wij zijn er elke vakantie weer super blij mee. We rijden tot we geen zin meer hebben, openen dan even de app en kunnen altijd wel binnen maximaal een half uurtje rijden een camping vinden. Tot nu toe nog nooit gehad dat een camping niet klopte! De database is vele malen groter dan wat er in de anwb of asci gids staat!

alfabet
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 8 dec 2014 09:59
Locatie: Reuver (lb)

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door alfabet » do 8 mar 2018 16:49

Volgens mij is niet de antwoord op de juiste vraag.
De acsi app 2018 in helemaal niet volledig .
Maar ik wil een vraag stellen hierover maar ik weet het hoe?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe zoek ik campings bij een route?

Bericht door Chris » do 8 mar 2018 17:03

RE.gif
Kijk hier eens..
http://www.frankrijkonderweg.nl/campings/autoroutes/

Wat de ACSI aanbied weet ik niet.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”