Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 3 aug 2016 16:07

Fritsie schreef:Ben ik weer :lol:

De route (ik heb het nu over de heenweg) vordert inmiddels. Ik gebruik Mapsource voor mijn Garmin Zumo 550. De navigatie van de Volvo is niet echt bruikbaar als je een gedetailleerde route wil invoeren.
Nu zie ik dat het stukje D1075 vlak voor Voiron (vanaf Les Abrets) wel erg steil is, 14% volgens de kaart. lijkt me nou niet echt handig. Is het dan niet verstandiger om van Les Abrets om te rijden via de D1006 via Les Echelles en D520 naar Voiron? Of in plaats van de D1075 vanaf Pont d'Ain de D1504 via Chambéry naar Grenoble?

Overigens, als jullie GPS routes (of delen daarvan) in gdb of gpx formaat hebben is het natuurlijk helemaal makkelijk haphop.gif kus.gif
Ik ken de streek niet dus alle informatie van de deskundigen alhier is meer dan welkom blij.gif
Omdat ik de route meer gereden heb in het verleden en me deze 14% niet kan herinneren,heb ik t even opgezocht,dat moet dan hier zijn:

https://www.google.nl/maps/@45.3893749, ... 56!6m1!1e1

Dat is echter geen 14 % ,maar 10 % ,en dat gedurende 500 meter,niks om wakker van te liggen lijkt mij,zeker niet als je verder via Grenoble naar Sisteron/Chateau Arnoux wilt,daar kom je dit soort afdalingen geregeld tegen,zelfs steiler en langer.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
BdeB
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 6 apr 2016 10:49

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door BdeB » wo 3 aug 2016 16:22

eurotrotter schreef: Dat is echter geen 14 % ,maar 10 % ,en dat gedurende 500 meter
Kijk, dat scheelt nogal! Ik zeg; rem er maar op los! Hahaha


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Volvo XC90 2.4 D5 163pk <-- Knaus Südwind 500 FSD ***

Kasper

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door Kasper » wo 3 aug 2016 16:24

RE.gif Dat is niet de D1075, is volgens mij geen 4-baans weg. tussen Les Abrets en Voiron.
@BdeB: ik bedoel ook niet vol in de ankers, maar toch soms even flink afremmen, als het te gek wordt en tot nog toe nooit verbrande remmen gehad. whistle.gif

Gebruikersavatar
Fritsie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 8 jul 2014 21:23
Locatie: Tilburg

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door Fritsie » wo 3 aug 2016 17:48

Hmm, net dat genoemde stukje van de D1075 tussen Les Abrets en Voiron op Google Earth bekeken. Zie er niets steils in scratch.gif
Maar ja, ik neem aan dat ANWB dit niet voor niets op de kaart vermeldt
eurotrotter schreef:
Omdat ik de route meer gereden heb in het verleden en me deze 14% niet kan herinneren,heb ik t even opgezocht,dat moet dan hier zijn:

https://www.google.nl/maps/@45.3893749, ... 56!6m1!1e1

Dat is echter geen 14 % ,maar 10 % ,en dat gedurende 500 meter,niks om wakker van te liggen lijkt mij,zeker niet als je verder via Grenoble naar Sisteron/Chateau Arnoux wilt,daar kom je dit soort afdalingen geregeld tegen,zelfs steiler en langer.
Ja, daar kan ik nou ook niet bepaald wakker van liggen mrgreen.gif
Zo te zien valt het dan allemaal wel mee en ben ik een beetje te voorzichtig haphop.gif

Bedankt voor jullie reactie, wordt zeer gewaardeerd thumbup.gif
Hobby DeLuxe UL 495 van 2015 met als trekauto een Volvo XC90 T8

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 3 aug 2016 20:44

Er zijn natuurlijk verschillende wegen om naar de Gorges du Verdon te komen( evenals naar Rome mrgreen.gif )

Deze is er één van( gerekend vanaf Amberieu,waar ik al eerder over berichtte):

https://www.google.nl/maps/dir/46.12996 ... m2!4m1!3e0

De weg naar Lyon nemen,en vandaar de autoweg of de naastliggende RN 7 tot Valence sud of loriol.
van daar richting Crest-Die-Aspres en Büch-Gap-Sisteron-Digne-Castellane.
Ook hier zal t stijgen en dalen,je gaat over de col de Cabre( tussen Dië en Aspres( die 1200 mtr hoog is)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door eurotrotter » wo 3 aug 2016 20:48

borm147 schreef:RE.gif Dat is niet de D1075, is volgens mij geen 4-baans weg. tussen Les Abrets en Voiron.
Als je de foto bekijkt in Maps zie je dat dit de rocade quest is van Voiron,het "verlengde" van de N 1075 z.g.z..
Ik heb ook nergens beweert dat dit een 4 baans weg zou zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3243
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door Leentje » vr 5 aug 2016 09:39

Terug komend op de campingvraag. De.municipal in Louhans is prima! Op maandag een geweldige markt met o..a. volop uimvee. Leuk stadje, loop je van de camping in 5 minuten heen. De cp in Pont du, ain is al even geleden, maar was toen ook goed. Mooie route!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door maanenschijn » vr 5 aug 2016 22:06

eurotrotter schreef: van daar richting Crest-Die-Aspres en Büch-Gap-Sisteron-Digne-Castellane.
Ook hier zal t stijgen en dalen,je gaat over de col de Cabre( tussen Dië en Aspres( die 1200 mtr hoog is)
Ik ben net terug van twee weken Castellane, ginds bovenstaande route gehad. Is prima te doen, hier en daar wat krap voor mijn combinatie die iets langer is dan 12 meter. En natuurlijk rustig aan omhoog en naar beneden. Overigens de hele Route Napolion (N85) gehad, omdat we verder zijn gegaan naar de Cote d'Azur. Grass is wel een uitdaging.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
Fritsie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 8 jul 2014 21:23
Locatie: Tilburg

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door Fritsie » do 29 sep 2016 17:55

Zo, we zijn weer thuis...helaas :lol:

De route is geworden: vanaf Nancy de N57 tot aan Besancon, dan de N83/1083 tot aan Pont d'Ain en daarna de D1075 helemaal afrijden tot Sisteron (bij Grenoble even een stukje snelweg gevolgd). Dan de N85 via Digne naar Castellane.

Is allemaal uitstekend gegaan, de hele route is prima te rijden en is lekker vlot te doen.
Omdat ik een beetje mijn twijfels had over de route van Castellane naar de Cote d'Azur hebben we 'm maar eens alleen met de auto als dagtochtje gereden, konden we gelijk 3 campings bekijken en alvast reserveren.
De route langs Grasse is lastig maar met beleid wel te doen, wel vielen de campings ons erg tegen. Twee waren gewoon niet mooi, de derde had het ACSI tarief pas per 29 september en dat vonden we dan ook gewoon te duur. Lekker in Castellane blijven staan dus. We waren blij dat we dit zo gedaan hebben en niet met caravan en al daar naar toe zijn gereden. Wel nog een dagtocht gemaakt en wat door Nice en Monte Carlo gereden, daarna vonden we het wel mooi.
Vervolgens nog een paar dagen in L'ile sur le Sorgue gestaan, daarna via de N7 langs Valence en de D1092/D520 naar het meer van Annecy. Dan na een paar dagen verder via Aix-les-Bains weer naar Pont d'Ain en de route van de heenreis opgepakt naar het Noorden. Tot slot nog even 2 dagen in Luxemburg gestaan (in Mersch) en dan weer naar huis.

Is een beste zwerftocht geworden maar het was allemaal de moeite waard en het rijden is zonder problemen verlopen. Zeker een route om te bewaren voor als we nog eens die kant op willen.

Allen bedankt voor de tips! kus.gif haphop.gif
Hobby DeLuxe UL 495 van 2015 met als trekauto een Volvo XC90 T8

Kasper

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door Kasper » do 29 sep 2016 21:20

Mooi dat je een fijne reis hebt gehad! thumbup.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Route Tilburg - Castellane (Georges du Verdon)

Bericht door PMT » vr 30 sep 2016 11:58

leuke route geworden al met al
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”