Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Hugo75
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 14:46

Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Hugo75 » ma 23 mei 2016 14:52

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar naar de Drome. Heeft iemand ervaring met de te rijden route.. Is deze heel heuvelachtig of valt dit mee. Wij komen uit zuid oost brabant. Wij hebben nu niet echt een pk monster voor onze Fendt staan.... Gezin met 3 kids en wat bepakking roept bij mij de vraag op om hierin wat advies in te winnen(word je ook nooit stommer van) over de route. Ben nl 2 jaar geleden richting Sarlat gereden in de Dordogne... Ik vond dit voor onze auto een redelijk pittige route met name voorbij de Loire waar de heuvels wel wat serieuzer begonnen te worden.

Is de route Metz-Nancy-Lyon-Dyon- richting Valence erg heuvelachtig? Of valt dit mee. Hebben een Ford Focus 1.8 benzine met een Fendt erachter die 1300kg mag wegen.
Ford C max 1.6 tdci 2012 & Fendt Platin 470 '99

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door deusjevo » ma 23 mei 2016 15:24

Volgens je onderschrift heb je een Toyota Avensis D4D dat is wel een lekker motortje thumbup.gif

De Route de Soleil is voor elke redelijke combi gewoon goed te doen, max 5 a 6% dacht ik.
Voor die Focus dus ook geen probleem.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Nimma » ma 23 mei 2016 17:11

Op de hellingen op tijd terug naar een lagere versnelling en je komt er gemakkelijk.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door kea » ma 23 mei 2016 22:10

De enige klimmetjes die je tegen komt is meteen na Luik. Daarna is het gewoon goed te doen. Je klimt natuurlijk wel, maar dat gaat heel geleidelijk.
Chateauneuf ligt in het dal van de Isere en is heel gemakkelijk te bereiken.



kea
----------------------
ypu can't have it all zwaaien.gif
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Niels W
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 1 feb 2015 02:15
Locatie: Midwoud

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Niels W » do 26 mei 2016 08:45

Wij rijden het ieder jaar en boven kom je wel. Soms versnelling terug maar dat moet geen probleem zijn. Waar gaan jullie heen in de Drôme?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Renault Megane 1.5 Dci met Wilk Stern 470 DQ

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Sjonnie » do 26 mei 2016 08:53

Zoals al gezegd, enige punt waar je Focus het wat zwaarder gaat hebben is bij Luik en richting Luxemburg.
Daarna zou het geen probleem meer moeten wezen.

Weet niet waar uit Brabant je zou moeten komen, maar alternatief via Venlo -- Bitburg -- Trier -- Luxemburg is anders ook prima te doen. Heb je niet van die steile hellingen. Vorig jaar ook deze route gereden, en persoonlijk vond ik het een mooie en vooral rustige route en qua tijd maakte het voor mij niks uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Nimma » do 26 mei 2016 11:41

Zo rij ik ook thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Patman » do 26 mei 2016 19:28

Deze route is met de Focus goed te doen, ik spreek uit ervaring mrgreen.gif paar jaar geleden ook op deze camping gestaan, leuk voor kleine kids thumbup.gif

Gebruikersavatar
vrieliri
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 okt 2012 16:42

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door vrieliri » za 28 mei 2016 10:39

Zoals zovelen al zeggen is het prima te rijden. Camping soleil fruite is ook goed te doen, hoewel wanneer je links van het sanitairgebouw staat, dan zou ik even goed kijken of je na het zwembad her 1e of 2e straatje moet nemen omdat de draai naar het volgende straatje dan wat krap en lastig kan zijn. Ik nam vorig jaar het 2e maar had beter het 1e pad kunnen nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Peugeot 308 BlueHDI 2014 met daarachter een Eifelland Holiday 500 TK

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Meenhoes » za 28 mei 2016 21:37

Idd afhankelijk van waar je woont zal ik ook via Venlo richting Luxemburg gaan, die route is prima te doen, en houdt maar in je achterhoofd, vroegâh kwamen ze ook overal met kleinere motoren mrgreen.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Hugo75
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 14:46

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Hugo75 » ma 11 jul 2016 15:26

Beter laat dan nooit!

Iedereen bedankt voor de reactie's, kan ik zeker wat mee. Gaan denk ik gewoon via Luik..... We hebben idd vakantie en we nemen de tijd! Ik hoop dat we een hele fijne vakantie hebben!

Iedereen alvast goede reis!
Ford C max 1.6 tdci 2012 & Fendt Platin 470 '99

Vliedje

Re: Ervaring met route naar Chateuneuf sur isere?

Bericht door Vliedje » ma 11 jul 2016 16:36

Houd er rekening mee, dat als het een Focus 1.8 is met 125 pk/165 Nm, deze auto maximaal 1200 kg mag trekken. De Fendt mag je dus niet zwaarder beladen dan tot 1200 kg. Daar kun je de Route du Soleil redelijk probleemloos rijden, maar houd er rekening mee, dat je af en toe flink zult moeten terugschakelen op sommige stukken. Vooral bij Luik. Wij hebben de Route du Soleil nu meerdere keren gereden naar de Drôme, tot ruim voorbij Chateauneuf met onze huidige combi. Onze auto heeft ongeveer dezelfde pk/koppel verhouding als jullie Focus en wij hebben het ook altijd zonder problemen gereden. Zelfs dwars door de Vercors naar de Drôme over de venijnige colletjes in de D wegen leverden geen probleem op.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”