Benzine prijzen Italie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Fred N » ma 20 okt 2014 12:53

Zo zie je maar weer het valt allemaal reuze mee. whistle.gif
Inne heeft dit jaar als een van de weinige Afbeelding op dit form een dure pomp gezien en ook nog getankt omdat de locals een dutje moesten doen waar de benzine en diesel iets goedkoper is.

De andere zuinige en creatieve Nederlanders vonden toch een iets goedkopere pomp in Italie. blij.gif

Wim ik zou volgend jaar met Corrie maar lekker door Italie gaan reizen.
Misschien komen wij elkaar wel tegen :lol:
Gaan wij wat drinken dat is net zo duur c.q. goedkoop als in Nederland. Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door eurotrotter » ma 20 okt 2014 13:43

maceism schreef:Hoorde net:
De supermarkten: Coop en Conad hebben bij alleen hun grote filialen een benzine'aktie' : 1,47 euro
groet Mees
Weet je dat heel zeker????
De supermarkten in Italië verkopen geen benzine,er kan wel een station op hun terrein staan maar dat is dan een zelfstandige onderneming.
Jaren terug wilde de supermarkten zich ook op de brandstoffenmarkt storten,zoals in Frankrijk zeg maar,
DE Italiaanse zelfstandige pomphouders,en dat zijn er heel veel,hebben dit door massieve stakingen die t land dreigde plat te leggen ,weten te voorkomen.

T zou kunnen hoor,ik sluit niks uit,maar t lijkt me sterk.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Vliedje

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Vliedje » ma 20 okt 2014 13:53

RE.gif Van Coop weet ik het ook niet, maar Conad verkoopt al brandstof sinds 2005. Ik heb familie wonen in Arma di Taggia en de Conad daar verkoopt benzine en diesel.

http://www.conad.it/conad/home/servizi/ ... ranti.html

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door deusjevo » ma 20 okt 2014 14:07

http://www.e-coop.it/web/coop-estense/carburanti-coop

Coop volgens mij ook maar ik spreek geen woord Italiaans.... mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Mees

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Mees » ma 20 okt 2014 14:23

volgens dezelfde tipgever:
Modena afslag noord,
Grand Emilia Shopping.
Wie is er in de buurt om even te checken?
Ik niet.....
Maar net als tanken in Luxemburg: 1 keer een pizza minder halen en gewoon om de hoek tanken: zelfde saldo knipoog.gif
... kom je er langs, dan heb je mazzel....

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Wim Verso » ma 20 okt 2014 17:57

Als ik de prijzen hier lees, dan word het steeds aantrekkelijker om naar Italië te gaan...................,mensen ga nog even door over die benzine prijzen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door deusjevo » ma 20 okt 2014 18:00

thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door eurotrotter » ma 20 okt 2014 18:55

Vliedje schreef:RE.gif Van Coop weet ik het ook niet, maar Conad verkoopt al brandstof sinds 2005. Ik heb familie wonen in Arma di Taggia en de Conad daar verkoopt benzine en diesel.

http://www.conad.it/conad/home/servizi/ ... ranti.html
Je hebt me overtuigt van mijn ongelijk. mrgreen.gif
jaren geleden echter was er felle strijd tussen de kleinere pomphouders en de overheid vanwege de vergunningen die men aan deze supermarkten wilde verlenen.
Men was bang( misschien terecht) dat hierdoor veel van deze kleine"benzinaio,tjes "hun inkomsten zouden kunnen verliezen.

Als je regelmatig in Italië komt zal t zeker opgevallen zijn dat je werkelijk overal wel een tankstation ziet,de baas bedient je daar dikwijls nog zelf en zijn "shop"is dikwijls niet groter dan een hokkie waar hij net zelf in kan zitten,iets anders dus dan de" megasnoepwinkels waar men ook benzine verkoopt "zoals bij ons in Nederland.

Voor hun misschien jammer,deze ontwikkeling,maar voor de consument kan t een voordeel opleveren
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door eurotrotter » ma 20 okt 2014 18:59

deusjevo schreef:http://www.e-coop.it/web/coop-estense/carburanti-coop

Coop volgens mij ook maar ik spreek geen woord Italiaans.... mrgreen.gif
Coop is in 2010 begonnen en heeft t in 2012 verder uitgebouwd.

( Als je op t artikel rechts klikt kun je er voor kiezen t in het Nederlands te vertalen. mrgreen.gif mrgreen.gif
ik werk met Google Crome :lol: )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Diny » ma 20 okt 2014 21:22

Het zou zo maar zo kunnen zijn dat de prijzen van autobrandstof komende tijd zo ver dalen dat de hele discussie voor nop is geweest. De prijs van benzine is nu al benoorlijk gedaald en ik zag dat voor diesel voor €1.29 betaald moest worden.
De prijzen in Italië zullen dus ook wel dalen. Blij vooruitzicht...... thumbup.gif

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door eurotrotter » ma 20 okt 2014 22:08

RE.gif
zolang er prijsverschillen zitten in de verschillende landen zullen dit soort discussies blijven bestaan.
Zo heeft een forum bestaansrecht. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Diny » ma 20 okt 2014 22:37

RE.gif
Zelfs al zouden de prijzen in de EU gelijk worden dn blijven we actief in ' de terugblik'.
Over de goeie ouwe tijd, waar we bijna voor niks in Luxemburg konden tanken en goudgeld neertelden in Italië voor een litertje.
Toen zat geluk nog in de tank en genoten van ons welverdiende, steeds kleiner wordende pensioen.
Tja, oude koeien gaan er steeds mooier uitzien ......... vooral op het forum knipoog.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Fred N » ma 20 okt 2014 23:31

RE.gif
Over de goeie ouwe tijd,
boos.gif
Op 1 december 1973 hield Den Uyl zijn beruchte toespraak zucht.gif , via radio en televisie, tot het Nederlandse volk om de maatregelen uit te leggen. Met zijn bekende sombere stem en gezichtsuitdrukking gaf hij aan dat er reden was voor zorg, maar dat daarbij niet overdreven moest worden. Hij wees erop dat er niet kon worden doorgegaan met het verbruik van brandstoffen en grondstoffen, zoals dat sinds 1945 was gebeurd en dat we ons moesten instellen op een levensgedrag met een zuiniger gebruik van energie. awhoea.gif awhoea.gif "Zo bezien, keert de wereld van voor de oliecrisis niet terug" sprak hij.
Nederland stond achter het kabinet om niet aan de Arabieren toe te geven.

italiaanse benzinebonnen weer te koop 1982

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Hans1954 » di 21 okt 2014 08:10

Diny schreef:RE.gif
Zelfs al zouden de prijzen in de EU gelijk worden dn blijven we actief in ' de terugblik'.
Over de goeie ouwe tijd, waar we bijna voor niks in Luxemburg konden tanken en goudgeld neertelden in Italië voor een litertje.
Toen zat geluk nog in de tank en genoten van ons welverdiende, steeds kleiner wordende pensioen.
Tja, oude koeien gaan er steeds mooier uitzien ......... vooral op het forum knipoog.gif
Dat de brandstofprijzen in Italië altijd hoog waren heeft te maken met de belastingmoraal van de Italianen. Werkelijk alles ging daar zwart. Een van de mogelijkheden om toch belastinggelden te genereren was via de brandstofpomp.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Vliedje

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Vliedje » di 21 okt 2014 11:43

caravan.gif Voorlopig gaat het weer de goede kant uit met de benzineprijzen. Bij ons om de hoek is de prijs alweer twee cent gedaald. Betalen nu € 1,589 voor een litertje Euro 95. Dat zal dan in Italië toch ook wel gebeuren neem ik aan.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Hans1954 » di 21 okt 2014 13:13

RE.gif Dat ligt er maar aan. Als ze gestabiliseerde brandstofprijzen hebben, zou dat nog wel eens tegen kunnen vallen. Vergelijk maar met Nederland. Omlaag gaat te langzaam, omhoog heel snel. Van het verschil worden zakken gevuld.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Ab » di 21 okt 2014 16:27

Toch is er de laatste 2 maanden 6 tot 8 cent per liter afgegaan. blij.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Kasper

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Kasper » di 21 okt 2014 16:57

Vanmiddag diesel getankt: €1,269 ik vond dat niet duur, gaat de goede kant op, misschien ook in Italië? Gaan we volgend jaar allemaal naar Italië. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Hobby Linka » di 21 okt 2014 16:59

RE.gif

Goed plan, is het in Spanje lekker rustig mrgreen.gif

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Diny » di 21 okt 2014 17:02

Ha Mees,
'Van horen zeggen hoor je ook liegen' mrgreen.gif
De meest betrouwbare bron ben je natuurlijk zelf, dus.............. mrgreen.gif knipoog.gif
Even een vakantietripje?
Groetjes aflower.gif

Vliedje

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Vliedje » di 21 okt 2014 18:33

caravan.gif Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Hans. Maandag een week geleden, was de prijs bij diezelfde pomp nog € 1,669 en nu dus € 1,589. In een week tijds dus 8 cent minder duur geworden. Het woord goedkoop weiger ik te gebruiken bij deze prijzen.

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Elvis » do 23 okt 2014 17:44

Afgelopen weekeind in de buurt van Milaan kostte een litertje euro95 €1,48.
En als we het dan toch over oude koeien hebben, dat is meer dan 3 ouderwetse guldens!!!!
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Ab » za 25 okt 2014 12:24

Ja dat wel.. Maar toch aanmerkelijk minder dan 2 euro. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door deusjevo » za 25 okt 2014 14:58

Geen italie maar wel net uit Belgie met de eend, jammer dat er meestal maar 20 liter ingaat, betaalde in Meer nl. 1.36 per liter thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Benzine prijzen Italie

Bericht door Ab » zo 26 okt 2014 00:30

Ja, de prijzen zijn serieus aan het dalen.
Vanmiddag kwam ik langs een pomp, waar de LPG € 0,63 was. blij.gif
Vlak in de buurt. Scheelt toch meer dan een dubbeltje per liter ten opzichte van vorige maand.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”